Tržna in odkupna vrednost koncesije
Včasih želi javni partner odkupiti koncesijo od zasebnega partnerja še pred potekom koncesijskega obdobja. Glavno vprašanje je seveda, koliko je vredna opcija odkupa koncesije oziroma koliko bo moral javni partner plačati zasebnemu partnerju, da bo nazaj prevzel koncesijo ter upravljanje in lastništvo nad zgrajeno infrastrukturo. Gre za vprašanje, ki mora biti rešeno še pred podpisom koncesijske pogodbe, saj je treba pogodbene določbe o opciji odkupa koncesije ter njeni odkupni vrednosti umestiti v pogodbo, ravno tako pa je potrebno določiti postopek prekinitve koncesijskega razmerja.
Podobno kot lahko z ROA natančno izračunamo vrednost prej predstavljenih javnih spodbud, lahko z njeno pomočjo tudi izračunamo začetno vrednost koncesije in njene odkupne vrednosti v različnih letih projekta. Vrednost koncesije je namreč odvisna od prihodkov, ki jih bo zasebni partner ustvaril na infrastrukturnem projektu, ti prihodki pa so zopet odvisni od števila uporabnikov oziroma kakšne druge spremenljivke. Zopet se torej soočamo z negotovostjo, podobno kot v primeru zgoraj opisanih javnih spodbud, ki pa jo ROA uspešno vključuje v svojo metodologijo izračunavanja vrednosti realnih opcij. Obstoj negotovosti in metodološki pristop ROA torej omogočata tako izračun vrednosti javnih spodbud, kot tudi izračun vrednosti koncesije in odkupnih vrednosti koncesije za vsako obdobje projekta. Zanimivo je, da gre z vidika prava sicer za dvoje popolnoma različnih področjih, z vidika ekonomskih izračunov pa se omenjeni primeri v ničemer ne ločijo med seboj, razen v vrednosti spremenljivk. Poznavanje omenjenih vrednosti še pred podpisom koncesijske pogodbe je izjemnega pomena tako za javnega kot tudi za zasebnega partnerja, pri čemer pa se bo zlasti prvi še pred podpisom koncesijske pogodbe zavedal, kakšne finančne obveznosti ga čakajo v primeru odkupa koncesije.
Takšen primer, ki se nanaša na načrtovano avtocesto Pedemontana Lombarda v Italiji, ki povezuje avtocesti Milan – Bergamo in Milan – Varese, je bil predstavljen s strani profesorjev Caselli, Gatti in Marciante iz Bocconi Univerze v Milanu. Njihov postopek izračunavanja odkupne vrednosti koncesije je možno še dodatno izboljšati in nadgraditi, kakor je predstavil Podhraški na Real options conference 2014 v Medellinu, Kolumbiji, vendar pa njihov pristop kljub temu lepo pokaže, kako je možno uporabljati ROA za izračunavanje odkupne vrednosti koncesije v infrastrukturnih JZP projektih.